Felnőttképzés - 2023/2024

Belépés a KRÉTA-ba

Legfrissebb híreink...

Wednesday, March 20, 2024 MSzC Gépészeti Tartalom 10106
A Mátészalkai Szakképzési Centrum Gépészeti Technikum és Kollégiumának ideiglenes felvételi...
Thursday, February 15, 2024 MSzC Gépészeti Tartalom 27
Mátészalka Város Önkormányzat Jegyzője tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, hogy azon mátészalkai...
Thursday, January 04, 2024 MSzC Gépészeti Tartalom 121
A Mátészalkai Szakképzési Centrum pályázatot hirdet a Mátészalkai Szakképzési Centrum Gépészeti...

A tanulmányi kirándulás célja, hogy a tanulók történelmi ismeretei bővüljenek azáltal, hogy megnézzük és felkutatjuk a felvidéknek azon részeit, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak a magyarság múltjához. Lássák a szlovák városok műemlék együtteseit, és történelmi főtereit. Tudomást szerezzenek a kastélyok, és várak volt tulajdonosainak életéről, és munkásságáról, illetve az adott műemlékek arculatának az idők folyamán bekövetkezett változásairól. Ismerjék meg az itt élő népek mindennapjait, a skanzenek kiállításait, történelmi tárgyait.

Első nap, Kassán a Szent Erzsébet dómban megemlékeztünk az itt nyugvó történelmi személyekről (II. Rákóczi Ferenc, Zrínyi Ilona). Ezután megtekintettük az Orbán-tornyot, az 1723-as Szűz Mária pestis oszlopot, amelyet a pestis járványtól megmenekültek állítottak emlékül. Majd következett a történelmi főtér, a Lőcsei -ház, mely fogadóvá válása után Bethlen Gábor, és Brandenburgi Katalin esküvőjének is színtere volt. A ház hátsó részében lakott hajdan Tinódi Lantos Sebestyén. Délután megérkeztünk Tátralomnicra. Kedden a Szepesy vár megtekintése volt a cél, amelyet 1249-ben építettek, majd rövidesen Szepes vármegye központjává vált.1464-ben Mátyás a Szapolyai testvéreknek adományozta, itt született meg Szapolyai János későbbi király, 1780-ban a vár leégett. Ezután Lőcsén tettünk látogatást, ahol felhívtuk a tanulók figyelmét a főtéren látható gótikus, és reneszánsz épületekre, az 1550-es régi városházára. Megtekintettük a város főterén a szégyen ketrecet, majd a Szent Jakab templomot. Késmárkon ellátogattunk egy 15. századi várba. Természeti kincsek megtekintése, a Lomnici-csúcs látogatása libegővel a következő napon, Ótátrafüreden a Tar-pataki vízesések, majd a Csorba–tóhoz mentünk.

Megbeszéltük a tanulókkal, ezeknek a kialakulását, keletkezését, természeti értékét. Ezután Dobsinán megnéztük a jégbarlangot, majd hazatérőben megálltunk megcsodálni Poprád történelmi főterét, ahol felidéztük a történelmi múltat, a gótikus, reneszánsz lakóépületek együtteseiben. Először megnéztük az Árvai Falumúzeumot csütörtök reggel ahol a diákok láthatták az épületegyütteseken keresztül azt, hogy mi módon élnek együtt Szlovákia, és a felvidék népei. Ezután, útba ejtettük Farkasd történelmi falut, ahol az emberek olyan körülmények között élnek, mintha egy skanzenben laknának. A tanulók láthatták a mindennapos életben használatos eszközöket, tárgyakat. Ezt követte Besztercebánya, ahol fő látványosság az óratorony, a Mátyás -ház, és a Thurzó-ház. Zólyomban, koszorút helyeztünk el Balassi Bálint születésének emlékére.

Péntek reggel indulás Tátralomnicról, és első megálló Eperjes, ahol megnéztük a történelmi városközpontot a gótikus, és rokokó épületekkel, és meglátogattuk a Szent Miklós plébánia templomot. Megtekintettük még a 17. századi Rákóczi-házat, ahol megkötötték az eperjesi egyezményt. Felhívtuk a diákok figyelmét arra, hogy II. Rákóczi Ferencet miután a Sárosi várban elfogták, bebörtönzése előtt Eperjesen őrizték, és itt tanult Kossuth Lajos is anno. Sajnos elérkeztünk útunk végéhez, a gyönyörű 5 napos kirándulás lezárásához.

Reméljük, legközelebb is lesz lehetőség egy ilyen utazásra, ahonnan élményekkel gazdagon térhetünk haza.

Képek a Galériában

További cikkeink...

Sunday, November 12, 2023 MSzC Gépészeti Tartalom 8526
Kedves Jelentkező! Az alábbi információkkal szeretnénk segíteni az intézményünkbe történő...
Monday, October 02, 2023 MSzC Gépészeti Tartalom 2916
Monday, July 31, 2023 MSzC Gépészeti Tartalom 751
Tanulj és szerezz egy jó szakmát a Mátészalkai Szakképzési Centrum Gépészeti Technikum és...

Kapcsolódó oldalak

A Mátészalkai Szakképzési Centrum oldala Az Innovatív Képzéstámogató Központ oldala Az NSZFH oldala A felvi.hu oldala Az Oktatási Hivatal oldala